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国産デニム業界で20年以上デザイナーを務め、その黎明期からデニムファンに支持されてきた林 芳亨(はやし よしゆき)が新たに立ち上げたブランドが RESOLUTE(リゾルト)です。

RESOLUTEはメイド・イン・ジャパンにこだわり、織布から染め、縫製、仕上げまでの全生産工程が西日本の中国地方、備後地区の熟練のデニム職人たちの手によって行われます。 昔ながらの染色方法、旧式織機で織られたオリジナルの生地の最大の特徴は、手に取るようにわかる毛羽立ち。この毛羽立ちこそが味のある色落ちに不可欠な要素なのです。穿きこみ、身体に馴染んでいくにつれて、膝や腰、股など摺れる部分から毛羽がなくなっていき、そこから色が落ちていく。毛羽がなくなった部分は淡く、残っている部分は濃い色のまま。この濃淡が1本のデニムに絶妙なカラーコントラストを生み出すのです。したがって、RESOLUTEのデニムが穿き手にあわせて「仕上がって」いくには、少なくとも1年は穿き続けなければなりません。ですが、「最初はもっさいパンツやけど、穿きこんだらええ色になる」というデザイナー林の言葉通り、あえて加工を施さないベーシックなデニムだからこそ、穿きこむことで身体に馴染んでいき、そこから生まれる色落ちが唯一無二の「加工」となっていくのです。RESOLUTEが目指すのは、トップスとシューズを選ばない、どんなコーディネートにも合わせることができる、いわば「道具」としてのデニム。デニム=アメカジにとらわれることなく、仕立ての良いジャケットやコート、ドレスシャツにタイドアップといった大人のデニムの着こなしにもしっかりフィットするパンツを目指しています。

そして、RESOLUTEが4型のみのラインナップに拘るのは、「何年経っても手に入る理想の定番を作り続けたい」という林の職人たる思いが込められているからです。1年、2年と穿きこんで色落ちを楽しんだ後に、また新たな同じものがほしいと思ったときに買えるデニムを、さらに言えば10年後、20年後にも買えるようなデニムブランドでありたいというのがデザイナー林の理想なのです。基本となるモデルは、リーバイスの通称「66モデル」をモチーフにしたLot.710、同じく「XXモデル」のモチーフ、Lot.711の2型。これらに加えてジッパーフライのLot.712と、Lot.710の股上を浅くしたLot.713の全4型。 勿論、どのロットにも個性はありますが、主張しすぎないベーシックなデニムであることには変わりありません。いまや世界的に評価の高いジャパンデニム。そのなかで頂点を目指すべく、RESOLUTEは進化を続けていきます。

Yoshiyuki Hayashi acted as the designer in the domestic denim industry for 20 years or more and he has been supported by denim fan from the dawn of denim. RESOLUTE is the brand which Yoshiyuki Hayashi newly started.

RESOLUTE is a prejudice to a Japanese make, dyes from textiles, sewing and finish-all the processes are performed by the hand of the craftsman of skill of the Bingo area of Chugoku district.

The feature of the original cloth woven with the traditional dyeing method and the outdated loom is fluff understood perfectly. This fluff is just an element indispensable to existing clever decoloring. Fluff disappears from the portion against which a knee, the waist, a crotch, etc. rub,and the color falls from there as it puts on and adapts itself to the body. The portion which is light as for the portion whose fluff was lost, and remains is with a deep color. The shade of color produces exquisite color contrast in one denim.

In order for the denim of RESOLUTE to put on and to be finished according to the hand, you have to continue putting on at least one year. Although Yoshiyuki Hayashi of RESOLUTE designer should say, it is the trousers which are not good-looking at first, if it puts on for a long time, it falls to the good blue. Only decoloring that adapts itself to the body and is born by putting on just because it is basic denim which does not dare to process it from there becomes best processing.

RESOLUTE aims does not choose tops and shoes, it can unite with any coordinations, so to speak, the denim as a tool. Without it is caught by denim=american casual, RESOLUTE aims at the trousers which can perform stylishness of the grown-up denim of uniting with a well-tailored jacket and coat, or aligning a necktie with a dress shirt.

And RESOLUTE adheres to 4 models lineup because the craftsman barrel thought of Yoshiyuki Hayashi of "continuing liking to make the time-tested product of the ideal obtained even if it will pass in what year"is put. Denim which can be bought when you think that you want the same denim after putting on for one or two years and enjoying decoloring, furthermore, if it says, it will be the designer's Yoshiyuki Hayashi ideal to like to be a denim brand which can be bought also in the 10 years and 20 years.

A basic model is 710 which used Levis's common name "66 model" as the motif, 711 which similarly used Levis's "XX model" as the motif. In addition to these,they are total 4 types of 712 of a zipper front and 713 which made the crotch top of 710 shallow. It is basic denim which all four models do not assert too much.

Now,it is high Japan denim of evaluation globally. RESOLUTE continues evolution in order to aim at the peak in it.

RESOLUTE リゾルトデザイナー林 芳亨

デザイナー
林 芳亨(はやし よしゆき)

1956年生まれ、デニム・デザイナー。
少年期に抱いたリーバイスへの憧れから自らデニム作りに携わる。1988年、「Denime/ドゥニーム」設立にあたり、デザイナーとして参加、デニムにかける愛情と深いこだわりで、日本における空前のレプリカジーンズ・ブームを牽引する存在となる。Denime退社後、もう一度原点に立ち返る意味で2010年5月にRESOLUTEをスタートさせる。「自分のデニムは洋服ではなく、いわば道具。何年たっても手に入る、理想のスタンダードを創りたい」がモットー。デニム作りを始めてから欠かすことのない週に一度の工場通いは、職人と直接対話することがクォリティをより高める最善の方法であると考えていることから。ユーモア溢れる言動や気さくな人柄に惹かれるファンは多い。大阪在住


Designer
YOSHIYUKI HAYASHI

Born in 1956. Denim designer.
From yearning to Levis who has held at boyhood,it aspires after making denim itself. In 1988,it will participate as a designer in establishment of DENIME, Yoshiyuki Hayashi is scrupulous with the deep love applied to denim,comes out, and becomes an existence which tows the unprecedented replica jeans boom in Japan.

After leaving DENIME,Yoshiyuki Hayashi starts RESOLUTE in May,2010 in the meaning which goes back to the starting point once again. "The denim which he makes is not clothes but,so to speak,is a tool. Even if it will pass in what year,I would like to make the standard of an ideal to obtain."is his motto. After beginning making denim,he has not missed turning around a factory once per week. That is because it think that it is the best method of raising a quality to carry out a direct dialogue to a craftsman.

There are many fans charmed by the speech and conduct which are full of humor, And frank personal character. Living in Osaka.